رئيس ستاد اجرايي تبصره 13 دولت از اتخاذ 9 تصميم جديد اين ستاد براي چگونگي اجراي قانون سهميه‌بندي بنزين خبر داد.
  
 
به گزارش فارس محرابيان مدير كميته سوخت كشور با حضور در جلسه علني غير رسمي امروز يكشنبه ضمن ارائه گزارشي از روند سهميه‌بندي بنزين گفت: تصميم گرفته شده است به خودروهاي امداد و نجات و نيروهاي مسلح بدون محدوديت سهميه كه ستاد فرماندهي آنها درخواست كرده بنزين ارائه دهيم.

وي افزود: قرار است براي خودروهاي عملياتي، دستگاه‌هاي اجرايي، مسافربر‌هاي شخصي (پس از اظهار و پركردن تعهدنامه) خودروهاي استيجاري در اختيار دستگاه‌هاي دولتي، جهانگردان و افراد در جاده مانده و پيك‌هاي موتوري و پيك‌هايي كه كار حمل و نقل انجام مي‌دهند، سهميه‌بندي جداگانه‌اي در نظر بگيريم ولي هنوز درباره ساز و كار اين تصميم به نتيجه نرسيده‌ايم.

محرابيان در ادامه گفت: اميدواريم ظرف دو هفته آينده در اين خصوص به نتيجه برسيم.

مدير كميته سوخت كشور اظهار داشت: كميته در ستاد مستقر شده تا تمام سؤالات، نيازها و مشكلات مردم را مكتوب مي‌كند و آنها را بررسي و كارشناسي مي‌كند و در اين راستا پيشنهاداتي را به ما ارائه مي‌دهد.

محرابيان در ادامه بيان داشت: از تاريخ 6/4/86 سهميه‌بندي را به شكل رسمي آغاز كرديم و از خرداد ماه توزيع سوخت را با كارت هوشمند سوخت آغاز كرديم.

وي افزود: براساس آمار مصرفي كه در مركز داده‌ها ثبت شده است، ميزان متوسط مصرف در 21 روز پس از سهميه‌بندي روزانه 58 ميليون ليتر بوده اين در حالي است كه متوسط مصرف سوخت قبل از سهميه‌بندي روزانه 76 ميليون ليتر بوده است.

محرابيان ادامه داد: با توجه به اين آمار مي‌تـوان گفت 18 ميليون ليتر در روز صرفه‌جويي كرده‌ايم كه قيمت اين ميزان ليتر حدود 730 ميليون دلار است.

وي تاكيد كرد: دارندگان خودرو خود را با شرايط سهميه‌بندي تطبيق داده‌اند و مديريت مصرف سوخت را در دست گرفته‌اند.

مديركل سوخت كشور اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال بيش از 4 ميليارد دلار صرفه‌جويي خواهيم داشت.

وي گفت: ما در حال حاضر در حال تغيير ريل سوخت خودروها هستيم و قصد داريم تعداد خودروهاي گاز سوز را به 500 هزار خودرو ارتقا بخشيم، لذا در همين راستا از مرداد ماه سال جاري شماره‌گذاري خودروها با مصرف بيش از 6 ليتر در روز ممنوع مي‌شود، به همين دليل ايران خودرو و سايپا هر كدام تنها 80 هزار خودرو بنزين سوز توليد خواهند كرد و بقيه تماماً گاز سوز مي‌شوند.

محرابيان با بيان اينكه ما در كشور جلوي مصرف بي‌رويه بنزين را گرفته‌ايم، تصريح كرد: نتيجه ديگر اين سهميه‌بندي ارتقا حمل و نقل عمومي با الگوسازي كاملاً مناسب براي كاهش سوخت مصرف خودروهاست.

وي گفت: امروزه كاهش مصرف سوخت جزو واجبات و معاملات مردم شده است به همين منظور كاهش ترافيك و افزايش فوق العاده سرعت حمل و نقل از نتايج ابتدايي اما مؤثر سهميه‌بندي بنزين است.

محرابيان تاكيد كرد: ديگر قاچاق سوخت در كشور نداريم و حتي در برخي از موارد بنزين‌هاي قاچاقي از كشورهاي خارجي برگشت خورده است.

وي تصريح كرد: در نظر گرفتن بنزين مناسب براي سرويس مدارس خودروهاي دولتي، خودروهاي پرمصرف در راستاي امرار معاش خانواده‌هاي ضعيف و موتور سيكلت‌هايي كه در كار حمل و نقل هستند در دستور كار ما قرار دارد.

محرابيان گفت: طي اين مدت اجراي سهميه‌بندي بنزين تنها 15 درصد از خانواده‌هاي ما در مصرف سوخت پرمصرف بوده‌اند و سوخت بيشتر از ميزان سهميه ماهانه خود برداشت كرده‌اند.

 



تاريخ : | | نویسنده : dlkon |
رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
حمل نخاله ساختمانی و ضایعات عمرانی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
جدیدترین تجهیزات تالار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
دوربین مداربسته
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین اصل
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه مدیریت
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟

لینک های مفید
آموزش مجازی | تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.